Zurück in die heimat

12 september 2020 - Venlo, Nederland

Ons laatste ochtend in Winterberg, helaas en jammer. Het hotel was echt prima...dikke prima! Ok, op de "lunch" na dan...
We gaan ook het uitzicht vanaf ons balkon en de zonsopkomst 🌅 missen...die van vandaag is een beetje waterig, zal Winterberg ons ook missen?

Waterige zonsopkost

Na het ontbijt rustig aan gedaan om de spullen te pakken, ik had de massage om 10.00. We hadden eerst de spullen gepakt, het grootste gedeelte naar de auto gebracht en daarna weer naar boven, waarna ik naar mijn massage ging. De massage was heerlijk, ietwat anders dan hier in Nederland, maar erg prettig.

Toen ik klaar was met mijn massage had Carl ons al uitgecheckt. We gingen nu dan echt weg...Op naar de Möhnesee!

De Möhnesee is een stuwmeer en was ongeveer 1,5uur rijden van Winterberg en via wat omwegen kwamen we er, om vervolgens 5eur te betalen voor 5min 😏😏😏. De Mohne Dam heeft een historie, hij is begin 1900 gebouwd om de streek en het Ruhrgebied te voorzien van elektriciteit. Daarnaast is de dam tijdens de Tweede Wereldoorlog gebombardeerd door de Britten, hierdoor ontstond er een vloedgolf wat voor ongeveer 1600 doden heeft gezorgd. Maar de Duitsers herbouwden de dam weer binnen 5 maanden.

MöhneseeMöhne Damff verliefd doen :)Möhne DamDeze mag niet ontbreken...

In Soest zouden we een hapje eten en vanaf ver zag je de kathedraal ⛪ en de kerk ⛪, wat leek op één kerk/kathedraal, al liggen. Carl had een parkeergarage gevonden midden in het centrum.
Het centrum was ook niet zo groot, maar wel vol mooie oude gebouwen. Luv it...Am Vreithof hebben we gegeten, allebei spaghetti bolognese 🍝 , omdat er niet al te veel keus was. Tijdens het eten werden we aangevallen door wespen!! Hierna nog wat rondgelopen in het oude centrum en langs de kerk/kathedraal. Carl wees een soort van koffiecorner aan, en wooopaaaaaaa, daar lag hij op me te wachten: Schwarzwalder Kirsch 🍰 !!! Om te zoenen zo lekker 🤗🤗 Ok ok, ik zat eigenlijk een klein beetje vol van de spaghetti, maar ik heb wel mijn torte gehad voordat we züruck naar huis gingen.

De achterkant van het RathausAm VreithofS O E S T❤ bij Restaurant FachwerkSpaghetti bolognese!Uitzicht op St. PetriCathedral of St. PatroclusYes! Op de valreep nog een SWK!!SoestHaus zur Rose