Wandelen bij Usseln

8 september 2020 - Winterberg, Duitsland

Vanochtend vroeg wakker geworden, net na 04.00 volgens mij. Vanaf ons balkon hebben we serieus een machtig mooi zonsopgang! 🌅

Zonsopgang vanaf ons balkon

Bij aankomst hebben we aangegeven dat we ons ontbijt tussen 07.00:08.30 willen hebben. Vandaag dan eigenlijk ook de eerste keer dat we een ontbijt nuttigen in het hotel. Moet zeggen dat het hotel echt voldoet aan de Duitse verwachtingen van een ontbijt! 👌🏾👌🏾Alles picobello in orde, erg uitgebreid, schoon en goed!

Ontbijtje

We wilden vandaag een korte wandeling doen, maar wisten nog niet zeker welke. Na het ontbijt heeft Carl de wandeling uitgezocht: Blick-ins-Land Kahle Pön. We zouden zo'n 15m moeten rijden richting Willingen. Het was een wandeling van ongeveer 7km met mooie vergezichten. Dat belooft wat.

En de tocht was ook erg mooi, bergop en bergaf (klinkt heftiger dan het was 😁), door de ski piste 🎿 bij Usseln, en idd met mooie vergezichten! Prachtig mooi. En het weer hielp ook een handje! Het was wisselend licht bewolkt ⛅ en erg zonnig ☀, de route was deels door open vlaktes en deels ook door het bos.

IMG_20200908_105203IMG-20200908-WA0038IMG-20200908-WA0035IMG_20200908_110502IMG-20200908-WA0028IMG-20200908-WA0042

Na ruim 2u gelopen te hebben, zijn we naar Willingen gereden. We hadden trek, dus maar even iets eten. We parkeerden langs de doorgaande weg en hebben daar bij een Italiaan gegeten. 🍝 en 🍕

Pizza Margherita!

Spaghetti bolognese

Tegen de avond zijn we naar de Irish Pub gegaan in Winterberg. Lekker op het terras, was niet druk, dus een borreltje 🍟 🐔, een drankje en Phase 10-en! Heerlijk om zo de avond te eindigen. Of ja, het was mooier als ik Carl kon verslaan met Phase 10! Het werd helaas 1-1...