Happy Anniversary!

9 september 2020 - Winterberg, Duitsland

Jeeej, 3 jaar getrouwd met mijn schatje! ❤️❤️

In de ochtend een beetje actief doen, want 's middags worden we gebeld door het ziekenhuis en dan wil ik graag in het hotel zijn.

Na het ontbijt zijn we ons rustig gaan douchen, aan gaan kleden en zo rond 10u zijn we naar het Erlebnisberg Kappe gegaan. Een park waar je verschillende actieve dingen kan doen. Zo kan je er bobsleeën bob, zijn er diverse bmx 🚵🏾 routes en in de winter is er een skipiste⛷️. Maar dat alles gingen wij niet doen. Het was nog vroeg, want het ging pas om 10.00 open, dus liepen we eerst naar de Panoramabrug.

Best een lange brug, ik had het al opgezocht, en dacht dat het een brugje van 10m was, maar sat is dus niet het geval. De brug is zo'n 100m tot 200m lang en je hebt vanaf de brug mooie uitzichten over Winterberg. Daarnaast hebben ze voor de Kids (🤭) een paar "hindernissen" gemaakt, om het wat speelser en leuker voor de kleintjes onder ons te maken. Kleintjes zoals ik dus... 😜

Doe maar lekker wiebelen!

3 jaar getrouwd!!!

Op de Panoramabrug

Als je op de Panoramabrug staat, zie je de rodelbaan onder je. Daar hebben we even gekeken en hebben we, of eigenlijk meer ik, besloten om het ook te doen. Ik dacht eigenlijk dat het best hard ging. En wilde daarom in eerste instantie niet. Maar goed, je kan je snelheid zelf bepalen, dus vooruit dan maar!

Eenmaal op de rodelbaan ging het me te langzaam... Hahaha!

Bij de kassa kon je ook clubs huren voor de midgetgolfbaan. Hihi, blijft leuk! Dus wij aan het midgetgolfen 🏌️‍♀️🏌🏾‍♂️ geslagen. De winnaarsmentaliteit (anderen noemen het niet tegen je verlies kunnen...) van Carl krijgt op enkele momenten de overhand. .. *zucht* Dus als goede vrouw heb ik Carl met 2 puntjes laten winnen, heb ik in ieder geval geen 'chagi' naast me 😉😜

Gaat Carl nooit lukken...

Hou ik 'm nu wel goed vast sies?

Carl heeft met maar 2 puntjes gewonnen!

Al die golfskills, zorgt dat we honger kregen. Bobhaus ligt iets hoger en verderop in het park, naast de skiliften. Een stukje bergop lopen dus. We zagen obers voorbij komen met een berg friet🍟 en een grote stuk worst. Die moest ik ook hebben, alleen zo'n hele bord is wel heul veul! We hebben daarom één bord gedeeld en dat was meer dan zat! Maar we schrokken wel... Toen de rekening kwam!! We moesten namelijk 25eur afrekenen. We wisten dat de curryworst 15eur kostte, dus dat betekent dat de drank 5eur kostte. 5eue voor een ginger ale en 4eur voor een sprite... Omg! We snappen het wel, daar niet van. Maar toch!

Curryworst! 🤤🤤

We zijn na de gouden curryworst terug naar het hotel gegaan om het telefoontje af te wachten van het ziekenhuis.

...

We hadden zin in steak, of ja, ik eigenlijk. We hadden onze zinnen al gezet op Ochsenwirt, maar die is alleen maar open op vrij/zat/zon. Dus helaas pindakaas. Via Google en TripAdvisor kwam Carl op Big Mountain. Ik herkende het, want het was op de weg naar de Erlebnis Kappe. Carl kwam met het idee om er naartoe te lopen. En als ik ergens liever niet doe, is het bergop lopen als we ergens moeten zijn, zoals een restaurant bijvoorbeeld. Waarom ik hierin mee ben gegaan, weet ik eigenlijk ook niet! 😏

Het was nog geen 2km vanaf het hotel, althans als je meteen goed loopt. Ik dacht de richting te weten, maar als we mijn richting volgden, kwamen we ergens in the middle of nowhere uit. 🙄😁 Dus via Google uiteindelijk de juiste route gelopen. En idd, het was ongeveer 30m bergop lopen... 🗻 🗻 😰 😰

We namen allebei de rib-eye van 300g🥩, crispy chips, bladspinazie en een maiskolf 🌽. Jummie! Carl aan een Krombacher witbier🍺 en ik aan een caipirinha classic🍹... Oeeh, die zou ik iedere dag wel kunnen drinken! Hahaha, hier hebben we geproost op ons 3-jarig huwelijk, ons leren huwelijk! Hahahaha

Anniversary kost!